O powerjóze

Což takhle dát si…

Pokud jste až dodnes s jógou v jakékoli formě jen koketovali a přemýšleli, zda ji vyzkoušet, mám pro vás dobrý tip!
!!! Vyzkoušejte powerjógu !!!

Je příjemná, jednoduchá a dostupná i pro toho, kdo ještě nikdy jógu necvičil. Navíc dokáže krásně zpevnit tělo a vyčistit hlavu…. K józe musí člověk dozrát…. nemusí vám sednout hned napoprvé a často se stane, že jí člověk „přijde na chuť“ až po několika lekcích.
Vycházím z vlastní zkušenosti člověka, který potřebuje pro dobrý pocit „dostat do těla“. Před několika lety bych pravděpodobně o nějakou zmínku o powerjóze ani pohledem nezavadila, ale člověk míní…. A powerjóga mění…..

Powerjóga je uzpůsobená pro každého, kdo má chuť a vůli se hýbat. A jako bonus si k pevnějšímu tělu odnesete příjemný pocit, který jsem opravdu zaregistrovala až při cvičení powerjógy.
Je to cvičení, které se klasickou jógou inspirovalo a používá některé z jejích pozic…ásan, doplněných o prvky ze strečinku, fyzioterapie a relaxace.

Powerjóga je určena těm, kteří chtějí cvičit, ale nevyhovuje jim aerobik nebo posilování v posilovně, nebo pro ty, kteří si chtějí odpočinout psychicky i fyzicky po náročném pracovním dni.

Cvičte a dýchejte, dýchejte, dýchejte….

Lekce powerjógy probíhá na jednom místě, a to vestoje, vsedě nebo vleže na podložce. Základem je pozdrav slunci (existuje asi 25 verzí), ale do svých hodin použiji nejznámější varianty…. Během hodiny a při jednotlivých ásanách se posilují svaly celého těla, včetně těch, které běžně v životě příliš nezapojujeme, a o kterých často ani nevíme. A paradoxně právě toto jsou svaly pro nás nejdůležitější, protože tvoří základ všech našich pohybů. Jsou to svaly pánevního dna, břicha a zad – především jejich hluboké vrstvy.Pro zapojení těchto svalů při cvičení, je nutné se velmi dobře soustředit a koncentrovat na cvičení, což odvede Vaši pozornost od každodenního koloběhu a problémů.

Zásadní součástí cvičení, je dýchání. Koordinovat dech s jednotlivými pozicemi bude zpočátku nesnadné, ale podstatné je, abyste dýchali volně a pravidelně. Pokud nebudete schopni dýchat v rytmu, který lektor určuje, nevadí….platí jednoduché pravidlo….hlavně dýchejte, nezadržujte dech. Cvičení je tak mnohem jednodušší, protože dech Vás posouvá v jednotlivých pozicích a mnohdy Vám dovolí, dostat se v pohybu tam, kam byste vůbec nečekali.

Na lekci powerjógy může přijít prakticky kdokoli /nedoporučuje se pouze těhotným ženám a lidem s velkou nadváhou/. Možná jste se dlouho aktivně nehýbali, nevadí, důležité je začít a pokusit se najít si v pohybu „to svoje“. Pro někoho to bude propocené triko (to je v powerjóze běžné), pro jiné to bude možnost soustředit se tu jednu hodinku jen a jen na sebe a zapomenout na celý okolní svět….

Přijďte to vyzkoušet na vlastní kůži…  A pokud vám nepůjdou všechny pozice hned na první lekci, vůbec nezoufejte. Tělo potřebuje postupně rozhýbat, svaly posílit a protáhnout a především – vaše mysl se musí naučit zklidnit svůj tok myšlenek a (alespoň) po dobu cvičení nechat starosti stranou. Uvidíte, že až se to naučíte, budete z powerjógy odcházet osvěžení na těle i na duši.

                                                    Těším se na viděnou ……    Jarča

Napsat komentář